E ai pessoal, esse é o vídeo tutorial do proxy painter, uma excelente ferramenta pro max.
Em resumo o que ele permite fazer é selecionar um objeto (uma planta por ex.) e distribuir pela superfície de outro com uma ferramenta tipo pincel. Ou seja vc pinta sobre a superfície. O bom dessa ferramenta é que fica tudo leve, pois como o nome diz, ele cria um proxy do objeto a ser distribuído.
Esse é um exemplo que eu fiz:
Link para donwload:
http://www.webalice.it/pietro.salerno0/proxypainter.zip
Informações do Programa:
Installing "ProxyPainter"
Read the txt inside the .zip archive
Using ProxyPainter
Run the macroscritpt via toolbar
Choose the mesh you want to use as brush by pressing "pick up" button
a small green dots appears around
Paint...
Press 'TAB' or use "exit to max" button to import proxies into MAX
Shortcuts:
Viewport managment:
P Perspective / Camera View
S Image aspect
ALT+LMB Orbit view
ALT+CMB Pan view
ALT+RMB Zoom view
CTRL+Z simple undo, erase last proxies
Application keys:
SPACE Toggle collisions
F1 hide/show Proxies
F2 Toggle Bounding Box
F3 Wireframe/shaded
TAB Close the painter and sends generated proxies to MAX
LMB Stroke proxies
RMB Delete proxies ( collisions must be on )
H Display shortcuts
Gui:
Sliders, just slide... tweak brush,proxies (base size/rotation/scale variation)
Align button, switch alignment between "Normal Align" and "Z world axis"
Alone button, switch between spray and 1 place mode
Delta Time, if you are using animated proxies, slides per proxies keys by random(value)